Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2012

Γίνε και εσύ groopie, μπορείς!

Τον Δημήτρη Αναγνώστου οι φίλοι του τον αποκαλούν «ανάπηρο», ωστόσο η ιδέα του για το groopio.com μπορεί να κάνει πολλούς να «βρουν την υγειά τους».

Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που μπορείς εσύ, ο γείτονας σου, ο καθένας μας, να χρηματοδοτεί δημιουργικές ιδέες. Ρίξε μια ματιά και θα ανακαλύψεις από ομάδες που ανεβάζουν πειραματικές παραστάσεις μέχρι παιδιά που ψάχνουν χρήματα για την καλλιέργεια βιολογικών κηπευτικών.

Δημήτρη πες μου τρεις τουλάχιστον λόγους που κάποιοι αποφάσισαν αν δώσουν 1096€ στο project Ραδίκι (radiki.com);

Καταρχάς θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι το ποσό έχει φτάσει στα 1176€ από 18 «groopies» και  με ανοδική διάθεση. Οι λόγοι είναι πολλοί και αρκετά ξεκάθαροι :

-    Γιατί θέλουν να βοηθήσουν το εν λόγω project,  δηλαδή την καλλιέργεια και αξιοποίηση των ντόπιων ποικιλιών κηπευτικών

-    Γιατί πιστεύουν ότι θα κερδίσουν κάτι χρηματοδοτώντας το project, επί παραδείγματι αν τους προσφέρεις 50€ θα παραλάβεις:  ένα καφάσι με φρούτα, λαχανικά από τα χωράφια τους και εποχιακά άγρια αγαθά μαζί με ένα λίτρο λάδι εξαιρετικής ποιότητας

-    Και τέλος,  γιατί ένα πολύ μικρό ποσό από πολλούς αποτελεί μια σημαντική βοήθεια για έναν. Και αυτή η βοήθεια είναι ικανή να αλλάξει την καθημερινότητα μας.

Ποιοι είναι όλοι αυτοί που θέλουν τα λιγοστά € μας και πως κάνουν «πουληστερό» ένα project;

Σκηνοθέτες, ζωγράφοι, μουσικοί και κάθε είδους καλλιτέχνες, επιχειρηματίες στα πρώτα τους βήματα, «τρελοί» εφευρέτες ή καινοτόμοι σχεδιαστές. Επίσης οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και  τα Φιλανθρωπικά Ιδρύματα μπορούν να ξεκινήσουν τη δική τους καμπάνια (σελίδα παρουσίασης του project τους) στο Groopio.gr, αναζητώντας υποψήφιους υποστηρικτές- χορηγούς (αυτούς μας αρέσει να τους αποκαλούμε «groopies»). Μια καλή ιδέα, που παρουσιάζεται με ελκυστικό τρόπο, μπορεί να εξαπλωθεί ευρέως από post σε tweet και να λάβει γρήγορα και με την ασφάλεια του PayPal την ενθάρρυνση και την υποστήριξη που της αξίζει!

Με δικά σου λόγια: τι είναι αυτό το groopio και που το είδες να συμβαίνει με επιτυχία; 

Το crowdfunding είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια, σαφέστατα δεν είναι κάτι καινούργιο. Σκέψου ότι η μεταφορά του «Αγάλματος της ελευθερίας» από την Γαλλία στην Αμερική έγινε με τα χρήματα των  κατοίκων της Νέας Υόρκης, συνεπώς δεν πιστεύουμε ότι «ανακαλύψαμε την Αμερική. Με το groopio.com πιστεύουμε ότι ειδικά αυτήν την εποχή της οικονομικής κρίσης μπορούμε να βοηθήσουμε σημαντικά να επιτευχθούν ιδέες και projects που με τους παραδοσιακούς τρόπους χρηματοδότησης δεν θα ήταν καθόλου εύκολο.

Εγώ ξέρω μόνο το crowd surfing, αυτό το crowd funding είναι νέα χιψτεροτάση; 

Είναι γενικά μια καινούργια παγκόσμια τάση και δεν αφορά μόνο τους hipsters. Εάν όμως θέλεις την γνώμη μου, ό,τι έχει την λέξη crowd σαν συνθετικό της, τις περισσότερες φορές είναι για κάτι θετικό.

Αν εγώ θέλω να μαζέψω χρήματα για να μου ράψει ένα φόρεμα πολλών χιλιάδων ευρώ η Sarah Burton πρέπει να περάσω από κάποια αξιολόγηση πριν δημοσιοποιήσω το project στο groopio.com.

Όλοι περνούν κάποιο είδος αξιολόγησης όχι τόσο για την ιδέα τους αλλά για το κατά πόσο θα είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας τις ανταποδώσεις που έχουν υποσχεθεί.

Αυτοί οι απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας και του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα γυρίσουν πίσω τα επιπλέον χρήματα;

Όχι διότι τα παραπάνω χρήματα που τους δόθηκαν,  δόθηκαν μέσω κάποιας ανταλλακτικής συναλλαγής, όλοι όσοι βοήθησαν με τα χρήματα τους πήραν κάτι. Δηλαδή όσα περισσότερα χρήματα σου δοθούν μέσω της ανταλλακτικής πυραμίδας τόσες περισσότερες  ανταποδόσεις πρέπει να επιστρέψεις. Αλλά εάν δεν φτάσεις τον επιθυμητό στόχο σου μέχρι την ημερομηνία που έχεις ορίσει τα χρήματα θα επιστραφούν στους “groopies” . Είναι δηλαδή όλα ή τίποτα.

Εσύ κυνηγάς χορηγίες; Και τι καλείται να κάνει ο χορηγός; 

Φυσικά και είμαι, και μάλιστα περήφανος για αυτό! Όπως είπαμε και παραπάνω, τους χορηγούς εμείς τους αποκαλούμε “groopies”. Κάθε πιθανός groopie καλείται να επιλέξει τo project που του αρέσει και θα ήθελε να βοηθήσει, να δει την ανταλλακτική του πυραμίδα και βάση αυτής αλλά και του διαθέσιμου budget του να αποφασίσει πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει. Να τα δεσμεύσει μέχρι την λήξη της καμπάνιας και τότε ή να πάρει αυτό που είχε διαλέξει από την ανταλλακτική πυραμίδα -εάν η καμπανιά πιάσει τον στόχο- της ή να πάρει πίσω το ποσό που είχε βάλει -γιατί η καμπάνια δεν ήταν επιτυχής.

Ρε παιδάκι μου εγώ ζητάω από τους φίλους κανένα ευρώ παραπάνω για να παραγγείλω καφέ στην δουλειά και δεν έχουν. Που θα βρει ο κοσμάκης λεφτά μέσα στην κρίση να «δωρίσει» σε άγνωστες ομάδες;

Αρκετό καφέ δεν ήπιαμε τόσα χρόνια; Πάντως δεν δωρίζει κάποιος χρήματα στο πουθενά, ο “groopie” παίρνει κάτι πίσω, οπότε εάν σου αρέσει αυτό το κάτι και έχεις τα χρήματα γιατί να μην το κάνεις; Το groopio σε ξυπνάει σαν τον καφέ αλλά με έναν δικό του τρόπο…

Για περισσότερες πληροφορίες μπες εδώ: www.groopio.com

Συνέντευξη/Παρουσίαση: Ζωή Δημητρίου
Πηγή: Πρώτο Θέμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου