Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

Ποιος φοβάται το Μνημόνιο;

Τις τελευταίες μέρες έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου ένα τεστ / ερωτηματολόγιο που τιτλοφορείται «Ποιος φοβάται το Μνημόνιο». Δημιουργήθηκε από την ομάδα DigitaNet και πραγματικά μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έχει απαντηθεί από χιλιάδες κόσμου. Χωρίς ειδικό promotion, χωρίς διαφήμιση, αλλά με τον παλιό καλό τρόπο του «από στόμα σε στόμα» (ή από share σε share αν προτιμάτε) κατέληξε να είναι το πιο hot θέμα αυτές τις ημέρες. Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε το Γιώργο Μπίκη από τη DigitaNet ο οποίος μας εξήγησε πού οφείλεται η τεράστια ανταπόκριση από τον κόσμο στην εφαρμογή καθώς και άλλα πολλά που θα ενδιαφέρουν κάθε start-uper!

Πώς σας ήρθε η ιδέα για τη δημιουργία της εφαρμογής;

Το ερέθισμα για την ιδέα μας το έδωσαν ανάλογες δημοφιλείς εφαρμογές πρότασης ψήφου (helpmevote, choose4greece). Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν χρησιμότερο να γίνει μια σχετική εφαρμογή για το Μνημόνιο μια και αυτό είναι το κυρίαρχο θέμα στην Πολιτική αντιπαράθεση σε αυτές τις εκλογές. Διαπιστώσαμε ότι ούτε οι ίδιοι το γνωρίζαμε σε γενικές γραμμές καλά. Για την ανάλυση και ομαδοποίηση των μέτρων του Μνημονίου ανατρέξαμε στο αγγλικό κείμενο. Σε αυτό μας βοήθησε σημαντικά και η υφιστάμενη εκλαϊκευμένη έκδοση των μέτρων του Μνημονίου σε 63 σημεία του κου Στέφανου Παπανίκου. Από την ομάδας μας, ο Δημήτρης Παπαγεωργίου ανέλαβε να ομαδοποιήσει και να κατηγοριοποιήσει τα μέτρα του Μνημονίου για να είναι εύχρηστη η σχετική εφαρμογή.

Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ο κόσμος αγκάλιασε τόσο πολύ αυτή την εφαρμογή και μέσα σε λίγες ώρες χιλιάδες κόσμου τη χρησιμοποίησε;

Το θέμα ‘έκαιγε’ όπου και να βρισκόσουν άκουγες για το Μνημόνιο. Εξάλλου, καλώς ή κακώς η χώρα έχει χωριστεί σε δύο στρατόπεδα: Μνημονιακοί – Αντιμνημονιακοί. Πετάξαμε λοιπόν το μπαλάκι: ‘Ποιος φοβάται το μνημόνιο;’ και η πρόσκληση έγινε δεκτή από πολλούς. Εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο τα social Media (Facebook, Twitter – υπεύθυνοι της ομάδας μας οι Άγγελος Συναδάκης και Απόστολος Κρητικός ) και το αποτέλεσμα ήρθε μόνο του. Σε 48 Ώρες είχαμε 33.000 επισκέπτες και 13.000 έγκυρα συμπληρωμένα ‘Τεστ’. Βοήθησε και η απλότητα της εφαρμογής (για αυτό ‘φταίει’ ο Γιώργος Φιλίππου που ξενύχτησε μερικές μέρες..)

Τι συμπεράσματα εξάγατε από τα τεστ μέχρι στιγμής;

Αυτό το κρατάμε για έκπληξη!!! Σε γενικές γραμμές να σας πω ότι εκπλήξαμε πολύ κόσμο (πάρα πολύ!!) Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν αναλυτικά ανά ερώτηση-ομάδα μέτρων την Παρασκευή 8/6 (ελπίζουμε όλα να πάνε καλά τεχνικά).

Εδώ να διευκρινίσω ότι κρατάμε μόνο ολοκληρωμένα και έγκυρα Τέστ. Υπάρχουν διάφορα κριτήρια για να είναι έγκυρο κάποιο , όπως ο χρόνος απάντησης των ερωτήσεων κ.α.

Πόσο σημαντικό είναι μια εφαρμογή ή ένα πρότζεκτ να συμβαδίζει με τις επιταγές της εποχής της;

Πρέπει να είσαι πάντα στην καρδιά της επικαιρότητας. Ο κύκλος ζωής πολλών αντίστοιχων εφαρμογών δεν υπερβαίνει τις λίγες βδομάδες. Όποιος πιάσει το σφυγμό και παρουσιάσει μία λειτουργική έκδοση της ιδέας του έχει το προβάδισμα. Αυτό κάναμε. Όπως είπα και πριν, το θέμα ‘έκαιγε’ και όπου και να βρισκόσουν άκουγες για το Μνημόνιο.

Η εφαρμογή έχει έναν έντονο ενημερωτικό χαρακτήρα - βλέπουμε μια τάση του κόσμου να ενημερώνεται πλέον μέσα από το κινητό του ή το διαδίκτυο. Πιστεύεις ότι σταδιακά τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης θα παραγκωνιστούν;

Αυτή είναι η δύναμη των social media και των mobile εφαρμογών!! Το έχουν καταφέρει είδη νομίζω. Απλώς στην Ελλάδα κάποια πράγματα τα συνειδητοποιούμε με καθυστέρηση…. Το μέλλον πιστεύω είναι… mobile, για αυτό και επενδύουμε σε αυτό. Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης έχουν χάσει το ‘μονοπώλιο’, αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα πάψουν να υπάρχουν. Θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και κάποια ίσως ρισκάρουν να ‘επανεφεύρουν’ τον εαυτό τους.

Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι η νεανική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο ή περιορίζεται σε καφέ και σουβλατζίδικα όπως εύστοχα έχει παρατηρήσει ένας φίλος;

Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, η υγιής, καινοτόμα επιχειρηματικότητα ισοδυναμεί με ηρωισμό, όπως αντίστοιχα ήρωας είναι και ο ευσυνείδητος δημόσιος υπάλληλος που κάνει σωστά τη δουλειά του.

Μέχρι πρόσφατα το κυρίαρχο μοτίβο για τους, λιγότερο ή περισσότερο, νέους ήταν ο διορισμός στο δημόσιο!! …όταν δεν τα καταφέρναμε στρεφόμαστε στην αμέσως επόμενη εύκολη λύση… Το να ξεκινήσει κάποιος μια σοβαρή επιχειρηματική κίνηση είναι ρίσκο παντού, πόσο μάλλον στην Ελλάδα. Εδώ επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εχθρικό φορολογικό καθεστώς (πολύπλοκο και ασαφές) που αλλάζει συχνά, πολλές φορές και εκ των υστέρων!!! Επενδυτές ή φορείς διατεθειμένοι να αναλάβουν τη χρηματοδότηση υψηλού επιχειρηματικού κινδύνου, είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι. Μέχρι πρόσφατα, η επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζονταν σχεδόν ως ασθένεια.

Σε αυτό το περιβάλλον δεν αποτελεί έκπληξη ότι η επιχειρηματικότητα (νεανική ή μη) υπολείπεται επιδόσεων σε σχέση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη. Εξαίρεση τα σουβλατζίδικα, οι καφετέριες, τα μπαράκια, κλπ.

Έχει ελπίδα ένα start-up στην Ελλάδα του 2012 να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες δεδομένου ότι η κάνουλα της ρευστότητας πρακτικά έχει κλείσει;

Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Η εσωτερική αγορά της Ελλάδας βρίσκεται σε ‘κώμα’. Για το λόγο αυτό, οι περισσότερες start-up προσανατολίζονται στο εξωτερικό.

Ιδέες, γνώσεις και όρεξη υπάρχουν αλλά η αβεβαιότητα για το άμεσο μέλλον ‘σκοτώνει’ οποιαδήποτε διάθεση των υποψήφιων πελατών για επενδύσεις/ αγορές. Εμείς προσπαθούμε 6 μήνες να μπούμε στην ελληνική αγορά με αιχμή του δόρατος το Digimobile (επιδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ) αλλά η ολοκλήρωση της αξιολόγησής του καθυστερεί εδώ και ένα χρόνο!! Το ελληνικό κράτος έχει κλείσει όλες τις κάνουλες ρευστότητας στην αγορά.

Τι άλλα πρότζεκτ / εφαρμογές ετοιμάζει η DigitaNet;

Προσανατολιζόμαστε σε Mobile εφαρμογές και γενικά web2, cloud, social media. Συνεργαζόμαστε άμεσα με την ομάδα websthetics και πραγματικά διαθέτουμε μεγάλη τεχνογνωσία στα αντικείμενα αυτά. Υπάρχει σκέψη πέραν των εφαρμογών που ελπίζουμε να υλοποιηθούν με το digimobile για μια εφαρμογή που θέλουμε να κάνει ανάλογη έκπληξη αν και θα είναι αποκλειστικά και μόνο για smart phone. Αναμείνατε λοιπόν…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου