Τρίτη, 15 Μαΐου 2012

Το βρώμικο πιρούνι

Πριν από λίγες μέρες ερχόμενος από τα ΕΛΤΑ της περιοχής μου έγραψα ένα άρθρο με τίτλο "Αφήστε μας να δουλέψουμε ΡΕ", σχετικά με μια κακή εμπειρία που είχα με την ταχυδρομική υπηρεσία, της οποίας τόσο ως ιδιώτης όσο και ως έμπορος, είμαι πελάτης από το 1995! Το κείμενο γράφτηκε στο γνώριμο στους αναγνώστες του Meet in 5’ έντονο ύφος και δεν είχε σε καμία περίπτωση σκοπό να στοχοποιήσει ούτε  τα ΕΛΤΑ αλλά ούτε και το Δημόσιο γενικότερα.

Για αδιευκρίνιστο σε εμένα λόγο, το κείμενο ξεπέρασε τα στενά όρια του αναγνωστικού κοινού του blog κι άρχισε να διαδίδεται με φρενήρεις ρυθμούς σε blogs, facebook profiles, ιστοσελίδες, twitter κτλ. Ο κόσμος χωρίστηκε σε 2 στρατόπεδα, με τους μεν «υποστηρικτές» του άρθρου να εξαπολύουν πύρινους λόγους εναντίον όλου του δημοσίου τομέα και τους δε πολέμιους του άρθρου να εξαπολύουν κατά μέτωπο επίθεση σε εμένα και στην εταιρεία μου, με χαρακτηρισμούς απείρου κάλλους όπως «κουτοπόνηροι ελληνάρες» , «λαμόγια», «νεοταξικοί γιάπηδες» και άλλα ωραία!

Αν το ίδιο άρθρο γραφόταν σε μία μη μετεκλογική ή προεκλογική περίοδο είμαι σίγουρος ότι ελλείψει πόλωσης θα απασχολούσε αυστηρά και μόνο τους φίλους αυτού του blog. Και το μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει αυτή τη χώρα έγινε αμέσως εμφανές! Αν κάνεις μια παρατήρηση σχετικά με ένα δημόσιο φορέα, κατατάσσεσαι αυτόματα στους νεοφιλελεύθερους. Αν υποστηρίξεις το δημόσιο από την άλλη, είσαι κρατικοδίαιτος, βολεμένος κι εχθρός των επιχειρήσεων. Ε, λοιπόν, όχι! Υπάρχει και η απλή λογική και άνθρωποι όπως εμείς ζούμε και γράφουμε και δεν αρθρώνουμε αόριστο λόγο. Πιστεύουμε πως μπορεί να συνυπάρξει το δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα να είναι εξίσου αποδοτικό αρκεί το δημόσιο να στελεχώνεται από άξια στελέχη, που να έχουν όραμα και φιλοδοξίες, που να ζουν την εποχή τους και πάνω απ’ όλα να διαθέτουν καλά αντανακλαστικά.

Η ευχάριστη έκπληξη της χθεσινής ημέρας ήταν το τηλεφώνημα που δέχθηκα από την προϊστάμενη του Τομέα Πωλήσεων Προϊόντων Δικτύου ΕΛΤΑ, την κυρία Χαρά Πασχαλίδου, η οποία με προσκάλεσε να συναντηθώ με εκείνη και τη διευθύντρια της Εμπορικής Διεύθυνσης των ΕΛΤΑ, κυρία Στέλλα Γυπαράκη. Αποδέχτηκα την πρόσκληση και μαζί με το συνεργάτη μου πήγαμε στο ραντεβού. Από την πρώτη κιόλας στιγμή, αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν το ήθος κι ο επαγγελματισμός που επέδειξαν προς εμάς και τα δύο ανώτερα στελέχη, ακούγοντας με προσοχή τις θέσεις μας και προτείνοντάς μας μέχρι και αποζημίωση της όποιας ζημιάς είχαμε υποστεί. Μάλιστα δεν περιορίστηκαν σε αυτό καθώς μας πρότειναν και τρόπους που θα μπορούσε η συνεργασία μας να γίνει ακόμα πιο αποδοτική και γενικότερα η συζήτηση κινήθηκε σε εξαιρετικά φιλικούς τόνους, με τη δική μας μεριά να δηλώνει πως όποια παρεξήγηση είχε δημιουργηθεί αποτελεί παρελθόν και τη δική τους πλευρά να δηλώνει πως έχει εντοπιστεί το πρόβλημα και πλέον έχει διορθωθεί. Τόσο η κυρία Πασχαλίδου όσο και η κυρία Γυπαράκη, έδειξαν τρομερό ενδιαφέρον για τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και ειλικρινά πιστεύω πως αν οι δημόσιες υπηρεσίες (αλλά και αρκετές ιδιωτικές) στελεχώνονταν από τόσο άξιους ανθρώπους που ζούνε την εποχή τους και δεν εμμένουν σε αγκυλώσεις του παρελθόντος, θα μιλάγαμε για μια καλύτερη κοινωνία.

Η επιλογή μας να παραμείνουμε πελάτες των ΕΛΤΑ, δηλώνει ότι πιστεύουμε σε αυτή την υπηρεσία, την οποία θεωρούμε ανταγωνιστική, απλά ως πελάτες διατηρούμε το δικαίωμα να στηλιτεύσουμε τα κακώς κείμενα και να προτείνουμε βελτιώσεις, όπως θα κάναμε κι αν πηγαίναμε στο αγαπημένο μας εστιατόριο και μας σερβίρανε ένα λερωμένο πιρούνι.

 

4 σχόλια:

  1. Καλύτερα αργά παρά ποτέ. Συγχαρητήρια στους ανθρώπους των ΕΛΤΑ που αναγνώρισαν και διόρθωσαν το λάθος τους. Εύχομαι καλές δουλείες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάθε σοβαρός επιχειρηματίας θα είχε φροντίσει να κάνει αυτή τη συνάντηση ΠΡΙΝ ξεκινήσει να κάνει αποστολές, ώστε να ενημερωθεί για όλες τις τεχνικές και οικονομικές λεπτομέρειες του πώς οργανώνουμε την αποστολή των προϊόντων μας στους πελάτες μας μέσω των ΕΛΤΑ. Εσείς, αντί γι' αυτό οργανώσατε τις αποστολές όπως ΕΣΕΙΣ ΝΟΜΙΖΑΤΕ, και όταν αποδείχθηκε ότι η πρακτική των αποστολών σας απείχε παρασάγγας από την πρακτική των ΕΛΤΑ, αντί να κατηγορήσετε τον εαυτό σας για την παντελή έλλειψη οργάνωσης των αποστολών σας, τα ρίξατε στα ΕΛΤΑ και στους ανενημέρωτους (κάτι που ξέρουν και οι πέτρες) υπαλλήλους των ΕΛΤΑ.

    Ναι, τα ΕΛΤΑ σε πολλές υπηρεσίες τους πάσχουν σοβαρά από έλλειψη ενημέρωσης του προσωπικού στα γκισέ, αλλά αν έχετε στείλει έστω και μία φορά κάτι με τα ΕΛΤΑ (εκτός βέβαια από απλή επιστολή ή ευχητήρια κάρτα) θα το έχετε καταλάβει. Επιπλέον, το προσωπικό των γκισέ δεν είναι αρμόδιο για να εξυπηρετεί εμπορικούς πελάτες. Εσείς το παραβλέψατε και αυτό. Ε, συγνώμη, αλλά πηγαίνατε γυρεύοντας.

    Συμπέρασμα: δεν τιμωρηθήκατε επειδή τα πηγαίνατε καλά. Τιμωρηθήκατε επειδή σηκώσατε το χέρι να πείτε μάθημα, όντας εντελώς αδιάβαστοι. Σας σήκωσε λοιπόν ο δάσκαλος στον πίνακα να πείτε μάθημα, αλλά τι μάθημα να πείτε αφού ήσασταν αδιάβαστοι; Δεν φτάνει λοιπόν που είχατε το θράσος να πουλήσετε εξυπνάδα στο δάσκαλο, αλλά αποθρασυνόμενοι εντελώς, κατηγορείτε το δάσκαλο που σας σήκωσε να πείτε μάθημα. Ε, αυτό είναι παράνοια. Και πάλι φτηνά τη γλιτώσατε (και οι κυρίες των ΕΛΤΑ χάρη σας έκαναν που έψαξαν να σας βρουν... κανονικά θα έπρεπε να σας έχουν στείλει μια ξεχεστήρια επιστολή μήπως και πάρετε κανένα μάθημα για το πώς λειτουργούν οι πραγματικές επιχειρήσεις και όχι το άρπα-κόλλα που ξέρουμε στην Ελλάδα ως "επιχειρείν")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο λοιπόν στα ΕΛΤΑ. Ισως τελικά να υπάρχει ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή