Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Πώς να χάσετε 3000 ευρώ σε 3 μέρες

Μία κλασσική κουβέντα ανάμεσα σε startupers και νέους επιχειρηματίες είναι πόσα περισσότερα θα μπορούσαν να κάνουν αν διέθεταν μεγαλύτερη ρευστότητα ή αν μπορούσαν να εξασφαλίσουν ένα δάνειο έτσι ώστε να αναπτυχθούν ταχύτερα. Καλώς ή κακώς, τα πράγματα δεν είναι έτσι και πιστέψτε με, η ανάπτυξη μιας εταιρείας έχει να κάνει περισσότερο με το να πάρεις τις σωστές αποφάσεις με τα μέσα που διαθέτεις παρά με τα χρήματα που θα σου εξασφαλίσει κάποιος. Προς επίρρωση του ισχυρισμού μου, θα σας διηγηθώ μια ιστορία επικού fail που συνέβη στην εταιρεία μου πριν από ενάμιση χρόνο!


Στο ξεκίνημα της ιστοσελίδας μας CoinMad.com, ψάχναμε με το συνεργάτη μου τρόπους για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα της. Ανυπόμονοι όντες να δούμε γρήγορα αποτελέσματα, θέλαμε κάτι πολύ πιο δυνατό από τους κλασσικούς τρόπους του Google / Facebook Advertizing και του SEO. Έτσι όταν ακούσαμε για μια έκθεση για online καταστήματα που ήταν να πραγματοποιηθεί σε έναν εκθεσιακό χώρο στο Σύνταγμα, είπαμε να η μεγάλη ευκαιρία! Σκεφτήκαμε πως, καθημερινά από το μετρό του Συντάγματος περνάνε πολλές χιλιάδες άνθρωποι και μιας και η έκθεση ήταν δωρεάν για το κοινό, έστω και μερικές χιλιάδες να επισκεφτούν το περίπτερό μας και να ενημερωθούν για τη σελίδα μας, θα είχαμε το επιθυμητό boost-up σε επισκέψεις που τόσο επιθυμούσαμε.

Η έκθεση θα διαρκούσε 3 μέρες κι έτσι δηλώσαμε συμμετοχή, νοικιάσαμε ένα μεσαίο περίπτερο σε καλό πόστο, τυπώσαμε 20,000 φυλλάδια, φτιάξαμε ειδικούς τυπωμένους μουσαμάδες για τη διακόσμηση του περιπτέρου, νοικιάσαμε οπτικοακουστικό εξοπλισμό κι επιστρατεύσαμε κι έναν υπάλληλό μας να είναι μαζί μας τις 3 ημέρες για να μας βοηθήσει με τα φυλλάδια, την επικοινωνία με το κοινό και ό, τι άλλο θα προέκυπτε. Χάσαμε αρκετό χρόνο από τη δουλειά μας τόσο πριν την έκθεση όσο και κατά τη διάρκεια της έκθεσης, αφού το όλο σκηνικό ξεκινούσε από το πρωί και τελείωνε νωρίς το βράδυ κι απαιτούσε αρκετή προεργασία από μέρους μας για να είναι όλα άψογα.

Ήμασταν τόσο σίγουροι ότι θα κάναμε το μεγάλο “μπαμ” κατά τη διάρκεια της έκθεσης αλλά και μετά το πέρας της, που είχαμε standby τον κύριο προγραμματιστή της σελίδας μας για την περίπτωση που ο server μας θα «έπεφτε» λόγω της υπεραυξημένης επισκεψιμότητας! (σ.σ. μπορείτε να γελάσετε ελεύθερα!)  και μάλιστα είχαμε φτιάξει τη σελίδα να είναι πλήρως λειτουργική και σε offline mode (δηλαδή χωρίς την ύπαρξη internet) για την περίπτωση κάποιας βλάβης δικτύου στο χώρο της έκθεσης. Όλο αυτό το πακετάκι που σας περιέγραψα μας στοίχισε λίγο πάνω από 3000 ευρώ και πιστέψτε με, για την εταιρεία μου ένα τέτοιο ποσό ήταν αρκετά σεβαστό και ειδικά την περίοδο που το ξοδέψαμε.

Με το τέλος της πρώτης κιόλας μέρας της έκθεσης, πήραμε ένα καλό μάθημα για το τι μας περίμενε. Σε όλα μας τα προγνωστικά είχαμε πέσει έξω! Από το χώρο της έκθεσης πέρναγαν κυρίως άνθρωποι άνω των 50 ετών (για να μην πω 60) οι οποίοι στην πλειονότητά τους δεν είχαν αγγίξει ποτέ υπολογιστή! Απλά χάζευαν το περίπτερό μας, έπαιρναν τα φυλλάδια που τους δίναμε και μας έπιαναν και κουβέντα περί ανέμων και υδάτων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα από τη δεύτερη μέρα (που μου έσπασε τελείως το ηθικό) ενός ανθρώπου που επί μισή ώρα προσπαθούσε να με πείσει να πάω στο χωριό του, να φορτώσω μια παλιά άγκυρα που είχε και να την πουλήσω στο CoinMad! Τα χαστούκια διαδέχονταν το ένα μετά το άλλο και όταν πετάχτηκα λίγο έξω από το χώρο της έκθεσης για να πάρω κάτι, είδα υπαλλήλους από γνωστά πολυκαταστήματα να διανέμουν φυλλάδια των επιχειρήσεών τους εκμεταλλευόμενοι το μπούγιο της έκθεσης και φυσικά χωρίς κανένα λειτουργικό έξοδο, πλην αυτό των φυλλαδίων και του μισθού του υπαλλήλου!

Για να μη σας τα πολυλογώ, πέραν κάποιων αξιόλογων γνωριμιών που κάναμε στην έκθεση με άλλα online site, στην κυριολεξία πετάξαμε 3000+ ευρώ, χάσαμε πολύτιμες ώρες από τη δουλειά μας και δεν είδαμε καμία αύξηση στην επισκεψιμότητά μας, που ήταν και ο κύριος στόχος μας. Μάλιστα παραμελώντας ελαφρώς και τις υπόλοιπες δραστηριότητες μας, τρέχαμε και δε φτάναμε για να φέρουμε στα ίσια τις όποιες εκκρεμότητες δημιουργήσαμε λόγω της απουσίας μας από την εταιρεία μας τις προηγούμενες ημέρες. Αν αναλογιστείτε ότι άλλοι άνθρωποι με 3000+ ευρώ έχουν κάνει θαύματα (ο σκηνοθέτης Robert Rodriguez γύρισε το El Mariachi με 7000 δολάρια), εμείς λόγω κακής κρίσης και νεανικού ενθουσιασμού καταφέραμε να πάρουμε τα λιγότερα δυνατά οφέλη σπαταλώντας ένα σημαντικό ποσό με το χειρότερο δυνατό τρόπο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου