Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

Έχω εφεύρει τη χρονομηχανή και ψάχνω χρηματοδότηση.


Εφευρέτης: Καλημέρα, έχω εφεύρει τη χρονομηχανή και ψάχνω χρηματοδότηση.
Υπάλληλος Επενδυτικής: ΟΚ, αλλά business plan έχετε κάνει;

Θα μπορούσε να είναι το πιο σύντομο επιχειρηματικό, αντιγιάπικο ανέκδοτο, αλλά το παράδοξο είναι ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα και δεν αφήνει πολλά περιθώρια για γέλια.

Πριν από 2 περίπου χρόνια ξεκίνησα με το συνεργάτη μου τη σελίδα αγοραπωλησιών CoinMad. Η σελίδα αυτή εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο να αγοράζεις σου επιτρέπει απλά να δηλώσεις ένα ποσό και να ορίσεις κάποια κριτήρια (ή κανένα!) και να λάβεις προτάσεις για αγορά βάσει του ποσού αυτού. Η σελίδα μάς πήρε 1 περίπου χρόνο να τη στήσουμε, με αποκλειστικά δική μας χρηματοδότηση και με ένα τρομερά μικρό team 4 ατόμων καταφέραμε να έχουμε πάνω από 500 καταστήματα σε 1.5 περίπου χρόνο και κοντά στις 1,000,000 προσφορές. Η όλη πλατφόρμα μέχρι και σήμερα παραμένει εντελώς δωρεάν και αυτό γιατί θέλουμε να την τελειοποιήσουμε αλλά και να προσελκύσουμε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο.

Έχοντας καταβάλει όλη αυτή την προσπάθεια κι έχοντας ξοδέψει ένα σεβαστό ποσό, αποφασίσαμε να αποταθούμε και σε κάποιους «γκουρού» του χώρου, έτσι ώστε σε περίπτωση που βρίσκανε ενδιαφέρουσα την ιδέα να την προωθούσαν στις εταιρείες τους και γιατί όχι, να αποσπούσαμε κάποια χρηματοδότηση για να κάνουμε τη σελίδα ακόμα πιο ισχυρή.

Οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν απλά εκπληκτικές! Ένα μικρό δείγμα:
«Φέρτε μας ένα business plan για το που αποσκοπείτε.» (αστραπιαία σκέψη μου: αποσκοπούμε να γίνουμε η Microsoft)
«Χρειάζεστε δυνατότερο SEO και Google Ads».(φοβερή συμβουλή, είναι σα να προτείνεις σε φτωχό δρομέα που ψάχνει χορηγό ότι πρέπει να αγοράσει τα πιο ακριβά συμπληρώματα διατροφής)
«Βλέπουμε θετικά τη σελίδα οπότε ας κρατήσουμε μια επαφή για να δούμε τι θα έχετε καταφέρει σε λίγους μήνες» (όταν θα έχουμε φτάσει τις 100,000 επισκέψεις τη μέρα κάτι μου λέει ότι δε θα κρατήσουμε επαφή…)
«Για ποιο λόγο κάποιος να χρησιμοποιεί τον ανάποδο τρόπο για αγοραπωλησίες; Είναι σα να προσπαθείς να πείσεις κάποιον να οδηγεί ανάποδα.» (Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε Αγγλία, Χονγκ Κόνγκ κτλ έχουν πειστεί να οδηγούν από τη δεξιά μεριά, όπως και άλλοι τόσοι έχουν πειστεί να αγοράσουν tablet 500+ ευρώ που δεν παίρνουν USB stick – ανάμεσα σε αυτούς κι εγώ!)

Συμπέρασμα: Κανείς μα κανείς, δεν ασχολήθηκε με την ιδέα αυτή καθεαυτή και το potential που έχει να γίνει σπουδαία. Όλοι ήθελαν να δουν έτοιμα αποτελέσματα και να παραλάβουν μια σελίδα ήδη φτασμένη, με εκατοντάδες χιλιάδες καθημερινές επισκέψεις.

Ξεκαθαρίζουμε κάτι… ούτε εμείς (εσείς) έχουμε (έχετε) ανακαλύψει τη χρονομηχανή, αλλά ούτε και μερικοί γιάπηδες έχουν τη διόραση των πραγματικών δημιουργών αλλά ούτε κι έχουν φάει… λάσπη προσπαθώντας να κάνουν κάτι δικό τους και να το φέρουν στην επιφάνεια.

Κι επειδή δεν ανήκουμε στο κλασσικό γκρουπ των γκρινιάρηδων αγανακτισμένων επιχειρηματιών, το όλο αυτό σύντομο trip στο χώρο των επενδυτικών εταιρειών μάς ατσάλωσε περισσότερο κι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε εντελώς μόνοι μας με αποτέλεσμα μέσα σε ελάχιστους μήνες να τριπλασιάσουμε την επισκεψιμότητά μας, να μεγαλώσουμε το team μας και η προσπάθειά μας να αρχίσει να αποδίδει πραγματικούς καρπούς.

Γράφοντας όλα αυτά, σε καμία περίπτωση δεν είμαι αρνητικός στην έννοια του funding επί της αρχής, ούτε υποτιμώ την ανάγκη εξεύρεσης πόρων για περαιτέρω ανάπτυξη σε οποιοδήποτε τομέα. Μάλιστα ακόμα και στην περίπτωσή μας θεωρώ λάθος το ότι σπεύσαμε να ζητήσουμε χρηματική υποστήριξη, ενώ το ίδιο μας το προϊόν έπαίρνε σαφέστατα τρομερές βελτιώσεις. Γι’αυτό σταματήστε να πιέζετε τα πράγματα κι αφοσιωθείτε στο δικό σας προϊόν και φτάστε το στο καλύτερο δυνατό επίπεδο. Θάψτε το «τσεκούρι του πολέμου», βάλτε νερό στο κρασί σας κι αργά ή γρήγορα κάτι που αξίζει δε θα μείνει στην αφάνεια. Κι όταν αυτό συμβεί, οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν με τους δικούς σας όρους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου