Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Πως να επιτύχετε δημοσιογραφική κάλυψη για το startup σας. Ο Απόλυτος Οδηγός.


Ακολουθεί εισαγωγή από τον Dharmesh Shah του OnStartups Blog και 2 από τα 7 σημεία που ξεχωρίσαμε, από τον πλήρη οδηγό του δαιμόνιου Leo Widrich, συνιδιοκτήτη του Buffer! Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες άρθρο εδώ.

Το ακόλουθο κείμενο είναι γραμμένο από τον Leo Widrich, συνιδρυτή του Buffer, το οποίο προσφέρει έναν πιο έξυπνο τρόπο να ποστάρετε στα Social Media. (Σημείωση του Dharmesh Shah: Είμαι angel investor του Buffer και λατρεύω αυτό που κάνουν).



Ο απόλυτος οδηγός για να φέρετε δημοσιογραφική κάλυψη στο startup σας

Ουάου, αυτός ο οδηγός έχει πάρα πάρα πάρα πάρα πολύ καθυστερήσει. Τους τελευταίους μήνες, πολλοί με προσέγγισαν για να ζητήσουν βοήθεια στο πως να κάνουν τα μέσα να καλύψουν το startup τους. Θα μπορούσα να τους βοηθήσω με μια γρήγορη απάντηση μέσω email, αλλά δεν ένιωθα πως αυτός ο τρόπος ήταν ο κατάλληλος.

Έτσι από εδώ και στο εξής θα μπορώ να τους στείλω απλώς το link για αυτό εδώ το άρθρο, το οποίο ελπίζω πως θα είναι χρήσιμο.

Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων για τα εκπληκτικά άρθρα που πολλοί σπουδαίοι συντάκτες από ενημερωτικές σελίδες και σελίδες τεχνολογίας, έγραψαν για το Buffer τους τελευταίους 6-9 μήνες.

Για να γίνω πιο συγκεκριμένος:

Το Mashable μας είχε 6 φορές, το TechCrunch 2 φορές, πάνω από 10 άρθρα στο The Next Web, πληθώρα κριτικών από τα ReadWriteWeb, GigaOm, LifeHacker, VentureBeat, Inc. Magazine κλπ. Συνολικά έγιναν πάνω από 40 άρθρα από αυτές τις αξιοσημείωτες ιστοσελίδες για εμάς, με κάθε μια από αυτές να έχει γίνει βασιζόμενη σε κάποια στοιχεία του παρόντος "Οδηγού".

Είναι στο χέρι του καθενός να κρίνει πόσο καλό ή κακό είναι το παραπάνω αποτέλεσμα και φυσικά υπάρχουν άλλοι που τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα από εμάς. Κι ένα από τα πράγματα που ακόμα δεν τα έχω πετύχει είναι το να προβληθούμε από τα mainstream μέσα, όπως το CNN, το Forbes και η FastCompany & co.

Ναι, θέλω να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία του τι έχουμε επιτύχει με το Buffer και να διαδώσω όλη μου τη γνώση του πως να επιτύχεις δημοσιότητα για αυτό που κάνεις.

Κυριολεκτικά τα πάντα, μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.

Πρώτα απ' όλα, δε θέλω να σας κοροϊδέψω, φυσικά και θέλω να δώσω έμφαση στη φύση του προϊόντος μας, του Buffer. Είναι ένα εργαλείο για τα Social Media, το οποίο σε κάνει περισσότερο αποτελεσματικό και δημιουργικό. Είναι ένα προϊόν για καταναλωτές, χρήσιμο σε όλους όσους χρησιμοποιούν το Twitter, το Facebook ή το LinkedIn.

Και είναι πραγματικά χρήσιμο αν θέλετε να παρουσιαστείτε από site τεχνολογίας. Παρακαλώ έχετε στο μυαλό σας, ότι τα παρακάτω αποτελέσματα είναι δεμένα με τη φύση του Buffer. Μπορεί να μην έχει διαφορά με τη δική σας προσέγγιση, απλώς το αναφέρω.

Δεύτερον, μην πιεστείτε με τις παρακάτω πληροφορίες. Πολλά από αυτά που γράφω μου πήραν καιρό για να τα καταλάβω. Το να προσπαθήσετε να τα ακολουθήσετε επακριβώς όλα αμέσως, μπορεί να οδηγήσει στο να απογοητευτείτε και τελικά να "πνιγείτε" από τα πολλά πράγματα που έχετε να κάνετε.

Θα σας πρότεινα λοιπόν να κάνετε τα εξής:

διαβάστε ένα βήμα,
πραγματοποιήστε το,
επιστρέψτε σε αυτό τον "Οδηγό" αργότερα για να εφαρμόσετε το επόμενο.

Πιστεύω, ότι το να καλυφθεί από τα μέσα το startup σας, είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προωθήσετε το προϊόν σας. Μπορεί να σας βοηθήσει και βοήθησε κι εμάς στο να κάνουμε πολλά πράγματα, όπως νέες εγγραφές, να λάβουμε χρηματοδότηση, να κάνουμε συνεργασίες και συμφωνίες ανάπτυξης της επιχείρησής μας.

Ειδικά αν είστε πρωτάρης επιχειρηματίας, ο οποίος δε μπορεί να βασιστεί στις πολλές γνωριμίες του, ώστε να διαδώσει την επιχείρησή του, τα μέσα είναι ένας φοβερός τρόπος να το επιτύχετε.

Όλα έτοιμα; Ας ξεκινήσουμε:

1) Ξεκινήστε το δικό σας startup blog, μάθετε να λέτε ιστορίες

Νιώθω πως ό,τι και να γράψω δε μπορώ να τονίσω όσο χρειάζεται αυτό το πρώτο σκέλος. Ειδικά αφού μοιάζει να μην είναι ξεκάθαρο με τη μια. Ένα μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας που είχαμε να μας καλύψουν τα μέσα, οφείλεται στο ότι έχουμε ένα πολύ δραστήριο blog.

Έχω και στο παρελθόν αναφερθεί στο γιατί το startup σας χρειάζεται ένα blog. Αυτό το σκέλος είναι διαφορετικό με ό,τι αναφέρεται σε εκείνο το άρθρο. Αυτό είναι φανταστικό έτσι δεν είναι; Στην κορυφή των εξαιρετικών πραγμάτων που σου συμβαίνουν και που μαθαίνεις με το να έχεις blog, επίσης παίζει σπουδαίο ρόλο όταν θέλετε να πετύχετε δημοσιότητα. Ορίστε γιατί:

Αν μάθετε να γράφετε ένα blog, θα μάθετε να γίνετε καλύτερος αρθρογράφος. Θα κατανοήσετε γιατί μια είδηση διαδίδεται περισσότερο από κάποιες άλλες. Θα κατανοήσετε επίσης γιατί ένα κομμάτι περιεχομένου προσελκύει περισσότερους αναγνώστες από κάποια άλλα. Θα καταλάβετε ότι κανείς δε θέλει να ακούσει για το προϊόν σας, εκτός κι αν παρέχει μια πολύ συγκεκριμένη λύση σε κάποιο πρόβλημα των αναγνωστών σας.

Έτσι, αν αρχίσετε να "τρέχετε" το δικό σας startup blog, 2 πράγματα θα συμβούν:

α) Όταν θα παρέχετε άρθρα σε συντάκτες τεχνολογίας, θα είστε πάνω κάτω στην ίδια φάση με αυτούς. Θα κατανοείτε τον κόπο τους. Βλέπετε, ένας συντάκτης δεν ενδιαφέρεται για το προϊόν σας, αλλά για το να παρέχει αξία με τα κείμενά του προς τους αναγνώστες του. Όταν το καταλάβετε αυτό, η πόρτα του να έχετε πολλά άρθρα να γράφονται για εσάς θα είναι ορθάνοιχτη. Θα είστε ένας συντάκτης που θα προτείνει μια ωραία ιστορία, όχι ο τύπος που κάνοντας marketing προσπαθεί να κάνει το startup του να μαθευτεί.

β) Το να είστε blogger και το να ξέρετε πως να γράψετε, θα σας δώσει ένα τεράστιο "σπρώξιμο". Μπορείτε να κάνετε άρθρα για εσάς τους ίδιους. Να σας δώσω ένα παράδειγμα:

Πρόσφατα προσθέσαμε το Buffer για το LinkedIn. Η κριτική που κάναμε για αυτό στο ίδιο μας το blog, έλαβε περισσότερα από 500 shares, μας έφερε παραπάνω εγγραφές από την κάλυψη από άλλα μέσα που γράφουν για τεχνολογία και το πιο σπουδαίο: 4 ακόμα πολύ σημαντικά blogs έκαναν κριτική στο Buffer για το LinkedIn χωρίς καν να επικοινωνήσουμε μαζί τους.

Κι αυτό γιατί το δικό μας άρθρο έγινε shared τόσο ευρέως!

Έτσι λοιπόν το πρώτο βήμα του να κερδίσετε δημοσιότητα για το startup σας, είναι να φτιάξετε ένα ενεργό blog, που θα σας μάθει το πως να γράφετε και να δημιουργείτε ιστορίες.

2) Δημιουργία ηλεκτρονικού μηνύματος για να "πλασάρετε" σε δημοσιογράφους το startup σας - ένα παράδειγμα που μας "έβαλε" στο Mashable.

"Ό,τι κι αν κάνεις στη ζωή σου, να περιμένεις να έχεις μια επιτυχία της τάξεως του 25%." - Auren Hoffman, CEO στο Rapleaf.

Έχουμε ήδη καλύψει κάποια απόσταση μέχρι τώρα. Έχετε μάθει ότι όλα τελικά είναι ζήτημα του πόσο ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία που έχετε να πείτε και όχι τόσο το πόσο ενδιαφέρον είναι το προϊόν σας. Ξέρετε ότι χρειάζεται να χτίσετε προσωπικές σχέσεις με αρθρογράφους και επίσης ότι χρειάζεται να προσεγγίσετε νέους αρθρογράφους, οι οποίοι να γράφουν για θέματα σχετικά με αυτό που εσείς προσφέρετε.

Αν έχετε φτάσει μέχρι εδώ, τότε προφανώς έχετε ήδη αυξήσει τις πιθανότητες να επιτύχετε προβολή από πολλαπλά μέσα. Ο δρόμος όμως για το να προβληθείτε είναι ακόμη δύσκολος.

Ας δουλέψουμε λοιπόν λίγο στην προσέγγιση. Πραγματικά, εδώ είναι το κρίσιμο εκείνο σημείο που θα καθορίσει το αν η ιστορία του startup σας θα δημοσιευτεί ή όχι.

Σας παραθέτω αυτούσιο το ηλεκτρονικό μήνυμα το οποίο οδήγησε στο να γράψει για εμάς το Mashable:

Γειά σου Sam,

βρήκα υπέροχο το χθεσινό σου άρθρο για εκείνο τον τύπο που κατάφερε να βρει δουλειά πάνω σε κάτι που ήδη ήταν εδώ και καιρό φανατικός θαυμαστής. Νομίζω πως είναι ένα εκπληκτικό κι ανεκτίμητο παράδειγμα του πως το πάθος μπορεί να μας βοηθήσει να επιτύχουμε!

Σου έχουμε σπουδαία νέα. Με την ευκαιρία της νέας έκδοσης του Twitter.com, μόλις λανσάραμε έναν τρόπο να κάνεις retweet μέσω του Buffer απευθείας από το Twitter.com, αλλά σε καλύτερους και πιο βολικούς χρόνους. Λειτουργεί αυτόματα με το να κάνεις εγκατάσταση την επέκτασή μας στον browser που χρησιμοποιείς. Μπορείς λοιπόν να έχεις δίπλα από το "reply", "retweet" και το "favorite", μια νέα επιλογή "buffer".

Πιστεύω ότι αυτό θα επιτρέψει στον καθένα να ξοδεύει πολύ λίγο χρόνο στο να κοιτάει τα tweets των άλλων και να κάνει retweet όλα όσα βρίσκει ενδιαφέροντα, χωρίς όμως να βομβαρδίζει τους followers του με πολλά tweet στη σειρά. Είναι ένας σπουδαίος τρόπος να κάνεις tweet αυτά που βρίσκεις ενδιαφέροντα, στην καλύτερη χρονική στιγμή, με τρόπο καλά χωρισμένο κατά τη διάρκεια της ημέρας απευθείας από το Twitter.com. Ένα συμπληρωματικό στοιχείο σε όλο αυτό είναι το να το χρησιμοποιείς σε σύνδεση με τα Twitter lists, όπου πολλοί χρήστες έχουν σπουδαίο περιεχόμενο, αλλά δυσκολεύονται να το μοιραστούν.

Είσαι η μόνη δημοσιογραφική πηγή που έχω πλησιάσει σχετικά με αυτή τη νέα υπηρεσία που προσφέρουμε. Πιστεύεις πως θα μπορούσε να γίνει ένα ενδιαφέρον άρθρο για εσένα και τους αναγνώστες σου;

Με εκτίμηση,
Leo

Ας το αναλύσουμε παράγραφο-παράγραφο:

Βρήκα υπέροχο το χθεσινό σου άρθρο που έλεγε για το πως ένας οπαδός κατάφερε να βρει δουλειά , νομίζω πως είναι ένα εκπληκτικό κι ανεκτίμητο παράδειγμα του πως το πάθος μπορεί να μας βοηθήσει να επιτύχουμε! 

Η αρχή δεν έχει καθόλου να κάνει με εμένα ή κάτι που να σχετίζεται με το startup μου. Παρακολουθώ τον συγκεκριμένο αρθρογράφο εδώ και μερικές εβδομάδες. Πραγματικά μου αρέσουν πολύ αυτά που γράφει και αυτά που κάνει tweet, ακόμα και σήμερα τον παρακολουθώ και απολαμβάνω το να διαβάζω αυτά που γράφει. Έτσι σκέφτηκα να ξεκινήσω την επικοινωνία με μια αναφορά σε ένα από τα άρθρα του που μου άρεσε περισσότερο.

Σου έχουμε σπουδαία νέα. Με την ευκαιρία της νέας έκδοσης του Twitter.com, μόλις λανσάραμε έναν τρόπο να κάνεις retweet μέσω του Buffer απευθείας από το Twitter.com, αλλά σε καλύτερους και πιο βολικούς χρόνους. Λειτουργεί αυτόματα με το να κάνεις εγκατάσταση την επέκτασή μας στον browser που χρησιμοποιείς. Μπορείς λοιπόν να έχεις δίπλα από το "reply", "retweet" και το "favorite", μια νέα επιλογή "buffer".

Μετά από την εισαγωγή, ακολουθεί η πρώτη παράγραφος, η οποία είναι σχετική με την υπηρεσία ή το προϊόν σας. Τι καινούργιο προσφέρετε και πως λειτουργεί. Έχω διαπιστώσει ότι το να το περιγράφεις αναλυτικά βοηθάει πολύ. Δε γίνεται (ακόμα) λόγος για το πως θα αλλάξει τον κόσμο, απλώς περιγράφει περί τίνος πρόκειται. Συγκεκριμένα και ευκολονόητα.

Πιστεύω ότι αυτό θα επιτρέψει στον καθένα να ξοδεύει πολύ λίγο χρόνο στο να κοιτάει τα tweets των άλλων και να κάνει retweet όλα όσα βρίσκει ενδιαφέροντα, χωρίς όμως να βομβαρδίζει τους followers του με πολλά tweet στη σειρά. Είναι ένας σπουδαίος τρόπος να κάνεις tweet αυτά που βρίσκεις ενδιαφέροντα, στην καλύτερη χρονική στιγμή, με τρόπο καλά χωρισμένο κατά τη διάρκεια της ημέρας απευθείας από το Twitter.com. Ένα συμπληρωματικό στοιχείο σε όλο αυτό είναι το να το χρησιμοποιείς σε σύνδεση με τα Twitter lists, όπου πολλοί χρήστες έχουν σπουδαίο περιεχόμενο, αλλά δυσκολεύονται να το μοιραστούν.

Αυτό το σημείο έχει να κάνει με το τι αξία έχει αυτό που θέλω να παρουσιάσω για τον αναγνώστη. Γιατί να ενδιαφερθεί κάποιος να διαβάσει για αυτό; Ποιες είναι οι χρησιμότητές του; Ποιοί είναι οι λόγοι που το κάνουν ενδιαφέρον για τον αναγνώστη; Σκεφτείτε το σαν το σημείο που ουσιαστικά ωθεί τον αρθρογράφο να σκεφτεί ποιο τίτλο θα έχει το πιθανό άρθρο του για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και να φανταστεί μια ωραία παρουσίαση αυτών που του γράφετε.

Είσαι η μόνη δημοσιογραφική πηγή που έχω πλησιάσει σχετικά με αυτή τη νέα υπηρεσία που προσφέρουμε. Πιστεύεις πως θα μπορούσε να γίνει ένα ενδιαφέρον άρθρο για εσένα και τους αναγνώστες σου;

Το τελευταίο κομμάτι είναι σημαντικό όσο τα υπόλοιπα. Σιγουρευτείτε πως δίνετε το θέμα ως αποκλειστικό. Έπειτα, ρωτήστε μια ξεκάθαρη ερώτηση, στην οποία ο αρθρογράφος μπορεί να απαντήσει.

Η απάντησή του μπορεί να είναι σε φάση: "Ευχαριστώ πολύ που προτιμήσατε εμάς, αλλά δε νομίζω ότι θα μπορούσαμε να γράψουμε κάτι". Αυτό όμως είναι τόσο σημαντικό όσο το να πάρετε το ναι. Κάνοντας αυτή την ερώτηση στο τέλος, μπορείτε είτε να προχωρήσετε κάνοντας κρούση σε κάποιον άλλο ή αν δεχθεί να τον βοηθήσετε ώστε να βγει ένα ωραίο άρθρο.

Πολλές από τις προσεγγίσεις που έχω επιχειρήσει να κάνω απορρίφθηκαν ή δεν έλαβα καν απάντηση, αλλά αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Προετοιμάστε τον εαυτό σας ώστε να είστε συμβιβασμένοι με την ιδέα της απόρριψης. Μην βγάλετε το συμπέρασμα πως οι αρθρογράφοι δε σας συμπαθούν ή ότι ενοχλήθηκαν από την προσέγγισή σας. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Απλώς είναι υπερβολικά πολυάσχολοι. Προχωρήστε, κάντε μια νέα προσέγγιση και κερδίστε εμπειρία.

Κάτι άλλο σχετικά με αυτό. Όπως αναπτύσσεστε, η διαπραγματευτική σας δύναμη αναπτύσσεται κι αυτή μαζί σας. Μπορείτε να βάζετε χρονικά όρια στο πότε μια είδηση θα δημοσιευτεί στο blog σας ή θα σταλεί μαζικά στον τύπο με email. Αν το ξεκινήσετε, δοκιμάστε αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις. Είναι ένας σπουδαίος τρόπος να μάθετε τι φέρνει αποτελέσματα και τι όχι.

Α! Ορίστε και το τελικό αποτέλεσμα που είχε αυτή η προσέγγισή μου ως είδηση:

Η Εφαρμογή Buffer επιτρέπει στους χρήστες να προγραμματίσουν τι θα "μοιραστούν", απευθείας απ'το Twitter.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου