Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Αγαπήστε την επιχείρησή σας, όχι το business plan σας

Άλλο ένα άρθρο του Dharmesh Shah, στο οποίο συμφωνούμε σε μεγάλο βαθμό! Μιλάει για τα business plans και το πως αυτά πολλές φορές γίνονται "βραχνάς" που εμποδίζει την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής μας. Μεταφράσαμε για εσάς την εισαγωγή και 3 απ΄τα 6 σημεία-επιχειρήματα του συγγραφέα για να στηρίξει την άποψή του.

Τα συναισθήματά μου για τα business plans κυμαίνονται: από ακραία αντιπάθεια σε ελαφριά ενόχληση.

Δεν πιστεύω ότι τα business plans είναι εντελώς άχρηστα, αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό αυτό ισχύει. Και κάποιες φορές, μπορεί να γίνουν ακόμη κι επικίνδυνα.

Ορίστε γιατί...

1. Θα πρέπει να είστε αφοσιωμένοι στην επιχείρησή σας, και όχι στο business plan σας. 

Τα business plans είναι ανεπαρκή ως προς το να εσωκλύουν το τρέχον σας σχέδιο και το να σκεφτείτε την δουλειά σας. Λίγο αφού τελειώσετε τη σύνταξή (ή τη διόρθωσή του), θα συνειδητοποιήσετε ότι το σχέδιό σας είναι λίγο ξεπερασμένο και δεν αντικατοπτρίζει την τρέχουσα πραγματικότητα. Τα Startups αλλάζουν ραγδαία, ειδικά τις πρώτες ημέρες όταν προσπαθείτε να βρείτε που ταιριάζει το προϊόν σας στην αγορά. Η αγορά αλλάζει, λαμβάνετε περισσότερο feedback από τους πελάτες σας και η κατανόηση της ευκαιρίας μεταβάλλεται. Ακόμη πιο απλά, μπορεί απλώς να αλλάξετε γνώμη.

Τις πρώτες ημέρες, το startup σας είναι πιθανό να αλλάζει τόσο συχνά, ώστε μόνο και μόνο το να συντονίζετε στο μυαλό σας διαρκώς το business plan σας με τον τρόπο που σκέφτεστε στο παρόν το project σας, είναι απογοητευτικό και μάταιο. Είναι πολύ προτιμότερο να ξοδεύετε όλο αυτό το χρόνο με το να μιλάτε με τους πελάτες σας και να βελτιώνετε συνεχώς το προϊόν σας. Τα business plans είναι συχνά επικίνδυνα, επειδή σας κάνουν να είστε υπερβολικά αφοσιωμένοι σε αυτό που έχετε γράψει. Το ρίσκο είναι ότι το γεγονός πως έχετε ξοδέψει πολύ χρόνο κι έχετε μοχθήσει ώστε να διορθώσετε και να τελειοποιήσετε το business plan σας, ώστε στο τέλος αυτό σας κάνει να είστε συναισθηματικά δεμένοι με αυτό. Γίνεται το "μωρό" σας - όχι η δουλειά σας αυτή καθεαυτή.

Αυτό μπορεί να αποδειχθεί θανάσιμο. Θέλετε να είστε πραγματιστές και πρόθυμοι να αλλάξετε. Εαν έχετε γράψει έναν τόμο 100 σελίδων, στον οποίο έχετε δώσει την καρδιά και το πνεύμα σας για να βγει σωστά κι έχετε ξοδέψει πολλά βράδια σε αυτό, ένα μικρό κομμάτι σας θα αρχίσει να αντιστέκεται στην αλλαγή του σχεδίου. Κι αυτό είναι ένα πολύ κακό πράγμα.

2. Κανείς δεν πρόκειται να διαβάσει το business plan σας.

Αν σας διασκεδάζει το να γράψετε ένα business plan και θέλετε να το έχετε, αυτό είναι μια χαρά. Ίσως να σας αρέσει να κοιμάστε μαζί του έχοντάς το κάτω από το μαξιλάρι σας επειδή αυτό σας δίνει ασφάλεια. Άψογα. Απ'τη στιγμή που δεν έχετε ψευδαισθήσεις ότι κάποιος θα βρεθεί να το διαβάσει, είστε μια χαρά. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν περιμένετε πως πιθανοί επενδυτές, μέλη ομάδων και άλλα ανυποψίαστα θύματα θα διαβάσουν την υπέρλαμπρη δουλειά που έχετε κάνει. Αν κάνετε μάλιστα τις πρώτες επαναλήψεις, είναι πιθανόν ούτε εσείς ο ίδιος να μη θέλετε να ξαναδιαβάσετε το business plan σας. Θα το σιχαθείτε.

3. Είναι μια δουλειά φαντασίας.

Η εκτελεστική σύνοψη μπορεί να είναι χρήσιμη (μπορεί όμως να εκδηλωθεί με πολύ καλύτερους τρόπους), αλλά πολλές εκτιμήσεις marketing, οικονομικές προβλέψεις και μακρόσυρτες αφηγήσεις σχετικά με την στρατηγική για την στόχευση αγοράς, είναι συνήθως ολοκληρωμένες δουλειές φαντασίας. Κάποια σχέδια έχουν περισσότερο αξιόπιστα στοιχεία από άλλα. Κάποια περιέχουν πιο ρεαλιστικές προβλέψεις από άλλα. Αλλά όλα είναι δουλειές φαντασίας. Το μόνο που διαφέρει είναι ο βαθμός στον οποίο το business plan προσεγγίζει την αλήθεια και ο βαθμός στον οποίο ο επιχειρηματίας πιστεύει στην φαντασία.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου