Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

Εργάζεστε ως υπάλληλος; Ευκαιρία για ζέσταμα!


Δε μου αρέσει να γκρινιάζω, αν και το κάνω κάποιες φορές. Το ζήτημα όμως είναι να βλέπεις το λόγο για τον οποίο γκρινιάζεις και να προσπαθείς να αλλάξεις την κατάσταση. Αλλιώς πρέπει να το βουλώνεις, γιατί το μόνο που κάνεις είναι να γεμίζεις τους γύρω σου, αλλά κυρίως τον εαυτό σου με αρνητική ενέργεια.

Το ίδιο ισχύει και για τη δουλειά. Στην αρχή μπορεί να γκρινιάζεις με κάτι και να επισημαίνεις το πρόβλημα. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Πρέπει να αρχίσεις να βλέπεις τις λύσεις.

Στο ξεκίνημα της προηγούμενης δουλειάς που έκανα (ήμουν σε μια τραπεζική εταιρεία για 3 χρόνια), είχα τοποθετηθεί σε ένα πόστο στο οποίο χρειαζόταν απλώς να συμπληρώνω κάποια έγγραφα.



Μετά από 8 μήνες πήγα σε ένα νεοσύστατο τμήμα και η φύση της δουλειάς άλλαξε. Ο διευθυντής μου στο νέο αυτό τμήμα, μετά από περίπου 3 μήνες που ήμουν εκεί, ανακουφισμένος μια μέρα αναφώνησε: "Επιτέλους, άρχισες να δίνεις λύσεις, γιατί μέχρι τώρα απλώς ερχόσουν σε εμένα με προβλήματα!".

Σε εκείνη τη φάση βέβαια, δεν το αντιλαμβανόμουν. Είχα την αίσθηση, ίσως επηρεαζόμενος κι από το προηγούμενο πόστο που ήμουν, το οποίο ήταν λιγότερο απαιτητικό, πως ένας υπάλληλος είναι στη θέση που είναι για να παίρνει τις γενικές κατευθύνσεις και να τις διεκπεραιώνει. Ρωτώντας τον διευθυντή μου λοιπόν για διάφορα θέματα που αντιμετώπιζα, περίμενα να μου δώσει τη λύση, ώστε να πάω παρακάτω. Ήταν ένα μικρό σοκ για μένα αυτό που μου είχε πει τότε. Ένα σοκ όμως που βλέποντάς το ξεκάθαρα τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια, ήταν το έναυσμα για να αρχίσω να βλέπω την τότε δουλειά μου σαν δική μου. Και η εμπειρία αυτή μπορώ να πω ότι μου φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμη όταν έκανα τη δική μου επιχείρηση.

Ξέρω πόσο άσχημο είναι η δουλειά να γίνεται ρουτίνα και πόσο αρνητικά επιδρά στην ψυχολογία του υπαλλήλου το να αισθάνεται πως αμοίβεται πενιχρά. Τα έχω περάσει.

Όμως αν είστε από εκείνους τους ανθρώπους που έχετε στο μυαλό σας να κάνετε κάτι δικό σας κάποια στιγμή και στην φάση που είστε τώρα εργάζεστε για άλλους, νομίζω πως θα σας βοηθήσει πολύ να δείτε την τωρινή σας εργασία ως ένα "ζέσταμα" για τη δική σας επιχείρηση.

Και φυσικά, εκτός από αυτό το βασικό πλεονέκτημα, κερδίζετε κι άλλα. Για παράδειγμα η αφοσίωσή σας τις περισσότερες φορές δεν θα μείνει απαρατήρητη από τους προϊσταμένους σας και ενδέχεται να αποζημιωθείτε για αυτή. Επίσης σπάτε τη ρουτίνα αυτού που κάνετε, βλέποντάς το με δημιουργική ματιά. Τέλος, με αυτό τον τρόπο αποκτάτε πλεονέκτημα έναντι των ανθρώπων αυτών που νομίζουν ότι επειδή έχουν κάποιο πτυχίο, θα είναι και καλύτεροι υπάλληλοι, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κάνουν τη δουλειά διεκπαιρεωτικά. Οι επιχειρήσεις πάντα ψάχνουν τα στελέχη εκείνα που θα βγάζουν τη δουλειά, αυτό μετράει τώρα, αυτό μετρούσε πάντα.

Κρίνοντας λοιπόν από τη δική μου εμπειρία, θα σας παρότρυνα να γίνετε αυτού του είδους υπάλληλοι. Αξιοποιήστε την εμπειρία που θα αποκτήσετε, όταν έρθει η στιγμή να κάνετε τη δική σας επιχείρηση. Είναι απλώς ένα κουμπί στον εγκέφαλό σας. Ενεργοποιήστε το! :)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου