Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Φοβερό άρθρο από τον ιθύνοντα νου του AppSumo.com


Το άρθρο αυτό γράφτηκε από τον Noah Kagan, ο "Αρχηγός Σούμο" στο AppSumo.com (# 1 ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου για επιχειρηματίες). Ήταν υπάλληλος # 4 στο Mint.com και # 30 στο Facebook. Το μεταφράσαμε και σας το προσφέρουμε απ'ευθείας από το onstartups.com.

Πριν από λίγες εβδομάδες έπινα κρασί με ​​μερικούς πολύ επιτυχημένους επιχειρηματίες. Πόσο επιτυχημένους; Στις καλύτερες μέρες έκαναν τζίρο καθημερινά 100.000 δολάρια. Αυτό σημαίνει 36.500.000 δολάρια το χρόνο!



Τρελό έτσι;

Αλλά το πιο εκπληκτικό, ήταν ότι έκαναν ακόμα εισαγωγή δεδομένων/γραφειοκρατικές δουλειές και ασχολούνταν με τους μικρούς τους πελάτες.

Απίστευτο! Σκεφτείτε το κι έτσι :

Ας υπολογίσουμε ωριαία τις πωλήσεις τους:
100.000 $ / 8 ώρες την ημέρα = 12.500 δολάρια
Διαιρούμενο δια του 2 άτομα = 6.250 δολάρια / ανά ώρα

Βλέπετε πού θέλω να καταλήξω; :)

Αφού έφτυσα το κρασί που εκείνη την ώρα έπινα, άρχισα να τους "κατσαδιάζω" με λόγια μίσους για το πόσο βλακώδες είναι αυτό που κάνουν και να τους ρωτάω γιατί δεν επικεντρώνονται σε υψηλότερης αξίας πράγματα για την επιχείρησή τους;

Η απάντησή τους;

"Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι αυτά που κάνουμε γίνονται σωστά."

Ααα, τώρα έχει νόημα.. Οι μητέρες τους είναι εβραίες (σημείωση meet in 5': λογικά κι ο ίδιος ο συντάκτης του άρθρου είναι εβραϊκής καταγωγής κι απλά πρόκειται για αυτοσαρκασμό) και είναι control freaks!

Βασικά αυτό είναι ένα πρόβλημα που είχα κι εγώ με τον εαυτό μου κάποτε: Θέλουμε να κάνουμε όλα μόνοι μας, το οποίο σημαίνει ότι δεν εστιάζουμε στα υψηλότερης αξίας πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για την επιχείρησή μας.

Συνήθιζα να κάνω κι εγώ αρκετές γραφειοκρατικές δουλειές. Θυμάμαι ότι απαντούσα τα emails για το AppSumo.com, έγραφα τα μηνύματα υποστήριξης πελατών (κάτι βέβαια που μου αρέσει πραγματικά, τις περισσότερες φορές), και άλλα μικρής σημασίας πράγματα.

Όλα άλλαξαν, όταν ο φίλος μου ο Joe από το MyChurch μου έμαθε την εξωτερική ανάθεση (outsourcing).

"Έλα, Joe. Αυτοί οι άνθρωποι είναι άχρηστοι και εξάλλου είναι τόσο παράξενο", είπα.

Τελικά φυσικά με έπεισε, έτσι είχα τον Nimesh Mehta για $4/ώρα, ο οποίος ξεκίνησε να παίρνει ορισμένα δεδομένα για δουλειά από μένα.

ΕΓΕΝΕΤΟ ΦΩΣ!

Δεν ήταν τόσο καλό επειδή έκανα ανάθεση μερικών εργασιών μου στην Ινδία. Ήταν επειδή μεγιστοποίησε την καλύτερη δυνατή χρήση του χρόνου μου.

Για παράδειγμα, πως νομίζεις ότι ο χρόνος μου αξιοποιείται καλύτερα;

1. Γράφοντας αυτό το άρθρο, που ελπίζω ότι θα κάνει 500+ άτομα να ανακαλύψουν και να ελέγξουν το AppSumo.com, ή
2. Κάνοντας εισαγωγή δεδομένων, ώστε να "ανέβει" μια νέα συμφωνία στο σύστημά μας;

Μαντέψτε..!

Γράφοντας αυτό το άρθρο, φυσικά! Παράγει πολύ μεγαλύτερη αξία, η οποία προκύπτει από την καλύτερη και πιο κερδοφόρα χρήση του χρόνου μου.

Επιστρέφοντας τώρα στο πώς μπορείτε να σώσετε τον εαυτό σας, πριν είναι πολύ αργά:

- Ξεκινήστε με μικρά βήματα. Όταν προσλαμβάνετε άλλους ανθρώπους για να κάνουν τις εργασίες σας, θα πρέπει να είστε περιεκτικοί στις οδηγίες που θα τους δώσετε. Η ανάθεση είναι μια δεξιότητα (και όχι ταλέντο) που αποκτάται από την εμπειρία.

- Σκεφτείτε επενδυτικά. Μην θεωρείτε την ανάθεση εργασιών σε άλλους ανθρώπους ως επιζήμια. ΛΑΤΡΕΥΩ το να προσλαμβάνω για το AppSumo!

- Προστατέψτε το χρόνο σας. Την επόμενη φορά που θα θέλετε να κάνετε κάτι, σκεφτείτε αν αυτό πραγματικά προσθέτει αξία στη δουλειά σας (δηλαδή αν μόνο κάποιος με τις ειδικές δεξιότητές σας μπορεί να το κάνει), ή αν κάποιος του οποίου η αξία του χρόνου είναι χαμηλότερη, θα μπορούσε να το χειριστεί αντί για εσάς, ώστε να σας αφήσει χρόνο για καλύτερα πράγματα.

Όλα αυτά καλά μπορεί να σκέφτεστε, αλλά δεν υπάρχουν κάποια φαινομενικά ασήμαντα καθήκοντα τα οποία όμως με κρατούν κοντά στην επιχείρηση; Όπως π.χ. η υποστήριξη πελατών - πώς θα βρω τη σωστή ισορροπία μεταξύ της εξωτερικής ανάθεσης / εκχώρησης και της διατήρησης των μικρών εκείνων πραγμάτων που κάνουν μια επιχείρηση διαφορετική και ξεχωριστή από τις υπόλοιπες;

Οι μικρής σημασίας εργασίες δεν τελειώνουν ποτέ. Επενδύστε στα πράγματα που έχουν σημασία. Πω πω, μπορώ να πετάξω μερικά ακόμα κλισέ μόνο και μόνο για να τελειώσω το άρθρο όμορφα.

Κοιτάξτε, εάν η υποστήριξη πελατών χρειάζεται να παρέχει κάτι το ξεχωριστό, όπως θέλουμε να είναι στο AppSumo, τότε μην προσπαθήσετε να αναθέσετε την τηλεφωνική υποστήριξη, το live-chat, τα email, κλπ. σε έναν χαμηλόμισθο εργαζόμενο. Αντιθέτως, οι επιστροφές χρημάτων, η κατάταξη των λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λίστες και η βοήθεια σε πελάτες, ώστε να πάρουν αυτό που θέλουν, είναι εργασίες οι οποίες άνετα μπορούν να ανατεθούν.

Υποθέτω ότι η απόλυτη ισορροπία επιτυγχάνεται από τον προσδιορισμό αυτού που είναι σημαντικό για εσάς. Για παράδειγμα προτιμώ το να ενημερώνω ένα αρχείο Excel με τα οικονομικά μου κάθε μήνα, αντί να χρησιμοποιώ το Mint.com (για του οποίου τη δημιουργία βοήθησα). Δεν είναι σίγουρα η πιο "σωστή" επιλογή, αλλά είναι κάτι που με κάνει ευτυχισμένο.

Μια χρήσιμη συμβουλή για να δείτε πώς μπορείτε να αρχίσετε την αξιολόγηση του τι επιθυμείτε να αναθέσετε σε άλλους, είναι το να γράψετε όλα τα καθήκοντα μιας ημέρας σας. Αυτό έκανα και με τον Andrew Warner από το Mixergy.com και μας φάνηκε πραγματικά χρήσιμο. Στη συνέχεια, επιλέξτε τα πράγματα που είναι υψηλής αξίας ή αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε. Κρατήστε αυτά. Όλα τα υπόλοιπα μπορείτε να τα αναθέσετε σε κάποιον άλλο! :)

Πως σας φάνηκε αυτός ο τρόπος; Νομίζετε πως έχετε προσδιορίσει τους βασικούς τομείς στους οποίους πρέπει να δώσετε το χρόνο και την ενέργειά σας, και μετατοπίσατε όλα τα υπόλοιπο; Τι είναι λειτουργικό για εσάς;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου